Just a quote.

20 Aug

Deze quote van Kobi Yamada kwam ik tegen op internet en hij zette me aan het denken. Want het omzetten van je zwakke punten in iets waar je goed (of op z’n minst beter dan eerst) in bent, dat vraagt soms nogal wat moeite. In zekere zin zijn we hier ons hele leven lang wel mee bezig door cursussen te volgen, te hopen op promotie voor ons werk en ga zo maar door. Maar maak je hiermee wel echt je dromen waar? Ik denk dat dat in mijn geval zeker waar is. Mijn (toekomstige) werk, dat is namelijk mijn droombaan!

Voor mij ligt dit op het moment vrij simpel. Ik start over een week mijn opleiding aan de Universitaire pabo en daarmee ben ik dus hard bezig om aan mijn droom te werken: juf worden. Daarvoor ben ik nu al aan het leren en oefenen, want volgende week maandag heb ik ook meteen mijn eerste taaltentamen. En daarvoor moet ik een 9 halen. Slik.

Mijn ‘kortetermijndroom’ is nu dus om dat tentamen te halen. Met alle oefentoetsen die ik de afgelopen dagen heb gedaan zat ik steeds rond de acht, dus de komende week ga ik mezelf nog even flink bijspijkeren om die extra punt te verdienen. Die negen moet en zal er namelijk komen, no matter what!

Wat zijn jouw dromen? En hoe probeer jij die te verwezenlijken?

Geef een reactie

