Challange: 10 culinaire uitdagingen

14 Aug

Tijd voor wat verandering! Het is de afgelopen tijd wat stilletjes geweest op Doodaily, maar achter de schermen ben ik ondertussen druk bezig geweest met het bedenken van wat nieuwe, leuke dingen voor op de site. Één daarvan is de ‘culinaire challange’: ik heb hierbij 10 uitdagingen bedacht die te maken hebben met recepten die ik altijd al eens heb willen maken, kooktechnieken die ik wil proberen en meer van dat soort zaken.

Van iedere uitdaging komt uiteraard een verslag en/of recept online zodra ik ‘m voltooid heb. Hiervoor heb ik mijzelf een jaar de tijd gegeven, dat in zal gaan op 1 september. Ik hoop dat het me gaat lukken om alle uitdagingen te voltooien, in ieder geval heb ik er alvast heel veel zin in!

Benieuwd naar wat ik gekozen heb? Dit zijn ze dan…

1. Bladerdeeg ‘from scratch’ maken
2. Een perfecte soufflé bereiden
3. Leren werken met marsepein en fondant (voor het bekleden van een taart)
4. Een driegangendiner bereiden voor maximaal €2,50 per persoon
5. Zelf kroketten maken (dus óók de ragoutvulling)
6. Een maaltijd met voor mij onbekende groenten bereiden
7. Een burger van Mc Donalds namaken (maar dan wél lekker…)
8. Verse pasta leren maken
9. Zelf tomaten kweken
10. Een ‘restaurantwaardig’ dessert bereiden, inclusief mooie opmaak van het bord

Wat vind jij van de uitdagingen? Als je nog een toevoeging voor op mijn lijstje hebt, laat het dan even weten!

Geef een reactie

